GP3: Kiss Pál ragyogóan kezdett, de rémálom lett vége
A magyar pilóta a 45 perces tréning félidejében az élen állt, ám amikor tíz perccel a leintés előtt tovább javított volna saját legjobbján, ütközött egy figyelmetlen riválisával, amiért tízhelyes rajtbüntetést kapott a szombat délutáni első futamra.
A döntést nehéz feldolgozni, hiszen idén ez már a harmadik olyan ítélet a versenybíráktól, amivel éppen akkor sújtják Tamást, amikor az a legjobban fáj neki. Mint bizonyára sokan emlékeznek rá, a silverstone-i esős szabadedzésen a magyar tehetség a 2. helyen végzett, ám utólag tízhelyes rajtbüntetést szabtak ki rá sárga zászló figyelmen kívül hagyása miatt, majd a Hungaroringen a második futamon elért 3. helyétől fosztották meg utólag, amiért a bokszutcából kife lé jövet keresztezte a fehér záróvonalat.
Ezeket követte tehát a mostani eset, ami azért is nagyon fájó Tamás számára, mert az edzés első felében valósággal szárnyalt, félidőben ő vezetett, ráadásul volt olyan időszak, amikor mindhárom szektorban övé volt a leggyorsabb részidő (igaz, különböző körök alapján), de végig a top3-ban szerepelt a neve az eredménylistán, egészen az említett incidensig. A bírák döntésének pikantériája, hogy Tamás a baleset körében is javított volna, és vélhetően visszavette volna az első helyet az eredménylistán, miközben sokkal lassabb riválisának, Fabiano Machadónak kék zászlót lengettek, hogy engedje el őt. Ennek ellenére a végén mégis a magyart találták vétkesnek az ütközésért.
"Újabb tízhelyes rajtbüntetést kaptam, úgyhogy most nagyon el vagyok keseredve, és így hirtelen nem is tudom ezt feldolgozni. Nem érzem úgy, hogy kiérdemeltem volna ezt a büntetést, de ez semmin nem változtat, újabb tízhelyes hátrébb sorolást kaptam, és megint akkor, amikor a top3-ba is komoly esélyem lett volna beférni az időmérőn. Végre jól megy az autó, itt vagyok Monzában, az egyik kedvenc pályámon, erre most itt ez az újabb büntetés, nehéz erre bármit is mondani" – kommentálta a döntést az érthetően csalódott pilóta, majd az eset részleteire is kitért.
"Sokáig vezettem az edzést, majd a bokszkiállások előtt a 3. helyen álltam. A pályára visszatérve az első gyorskörömben rögtön javítottam a korábbi legjobb szektoridőimen, és ha a harmadik szektorban is tartani tudtam volna a tempót, akkor valószínűleg újra visszaálltam volna az élre. Ekkor azonban utolértem Daniel Abtot, akinek kék zászlót lengettek, és ennek megfelelően lehúzódott az ideális ívről és elengedett – ezzel nem is volt baj" – kezdett a történtek felelevenítésébe Tamás.
"Fabiano Machado viszont már kevésbé volt figyelmes, neki is lengették a kék zászlót, ő mégis annyira későn fékezett, hogy nekem a pálya poros oldalán kellett féktávot vennem. Sajnos, ahogy a fékre léptem, elindult az autó eleje, és innentől már nem tudtam elkerülni az ütközést. A videofelvételek alapján úgy tűnik, mintha ráhúztam volna a kormányt Machadóra, ám hiába nagyíttattam ki a képet és mutattam meg mindenkinek, hogy egyenesen áll a kormány a kezemben, hiába mondtam, hogy a riválisom nem tartotta tiszteletben a kék zászlós jelzést, engem büntettek meg" – mondta el higgadt hangon a versenyző.
Tamás végül túllépve a büntetés tényén, és a bizonyítási vágytól a történtek után még inkább fűtve hozzátette: "Innentől kezdve egy dolgot tehetek: az időmérőn megcélzom a top3-mat, aztán bízom benne, hogy több büntetést már nem kapok és lesz még esélyem valami maradandót alkotni ezen a hétvégén."
Kiss Pál Tamás a szaba dedzést egyébként annak ellenére is a 7. helyen zárta, hogy az utolsó 10 percben már nem volt lehetősége javítani addigi legjobb idején.
A GP3 monzai időmérő edzése szombat reggel 9 órakor kezdődik.